a

Familijne Centrum Medyczne prowadzone przez Fundację „Pomóż Im” wspiera Podopiecznych Fundacji - małych Pacjentów Kliniki Onkologii i Hematologii Dziecięcej UDSK oraz Białostockiego Hospicjum dla Dzieci.

85 66 22 003

biuro@pomozim.org.pl
ul. Ciołkowskiego 88J
15-545 Białystok

Najnowsze wpisy

Pon - Pt 08:00 - 20:00

Wybrane soboty

663 129 009/ 605 350 680

rejestracja@fcmed.pl

Ciołkowskiego 88J

15-545 Białystok

0 0 items 0.00
  • No products in the cart.

Wybierz:

Rollowanie – typy rollerów

Rollowanie – typy rollerów

Poznaj rolowanie czyli świetny sposób na rozluźnienie mięśni

Rozluźnianie tkanek za pomocą rollera to uwalnianie napięcia z powięzi, mięśni oraz więzadeł czyli nic innego jak rodzaj automasażu mięśniowo – powięziowego. Powięź tworzy łącznotkankowa błona otaczająca naczynia krwionośne, nerwy, narządy wewnętrzne oraz mięśnie nadając kształt naszemu ciału.

Nieprawidłowe nawyki w wykonywaniu czynności dnia codziennego, brak aktywności ruchowej, unieruchomienie, stres, nadmierne przeciążenie czy przetrenowanie może doprowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania powięzi. Struktura ta traci elastyczność oraz mobilność, co w konsekwencji może prowadzić do bólu.

Rollowanie jest świetną alternatywą dla masażu sportowego, uzupełnieniem terapii manualnej, a także rozwiązaniem dla każdego kto chce znaleźć szybką ulgę dla mięśni. Wystarczy tylko dobrać rolkę odpowiedną do naszych potrzeb i budowy ciała. Jeśli jesteś osobą z dużą masą mięśniową warto pomyśleć o rolkach twardszych oraz z wypustkami.

Najbardziej powszechny jest piankowy roller w kształcie walca, który sprawdza się głównie w rozluźnianiu dużych partii mięśniowych. Idealnie nadaje się do rozluźniania przed treningiem w celu pobudzenia oraz przygotowania mięśni do intensywnej pracy oraz po treningu, regenerując zmęczone tkanki i uśmierzając ból. Przed treningiem również można zastosować roller z wypustkami w celu intensyfikacji pobudzenia mięśni. Jeśli natomiast chcemy bardziej precyzyjnie zlokalizować napięte struktury oraz miejsca bólowe możemy wykorzystać mini rollery, piłki oraz duoball, który uwalnia napięcie mięśni przykręgosłupowych.

Aby rozpocząć rollowanie wystarczy własnym ciężarem ciała docisnąć konkretną partię mięśni do rollera i wykonywać płynne, powolne ruchy w poszukiwaniu miejsc najbardziej napiętych. Rollowanie wykonujemy przez kilka minut w granicach naszej tolerancji na ucisk.

Fot. 1.Roller gładki, 2. Roller karbowany, 3. Mini roller 4. Piłeczka 5. Duoball 8, 6.Duoball 12.

No Comments

Leave a Reply